Näytetään tekstit, joissa on tunniste ramses. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ramses. Näytä kaikki tekstit

17. kesäkuuta 2013

Kesätyöt + Viro

Joko mun järkkäri hajos totaalisesti, tai vaan sen usb-johto. Miten vaan, vitutuskäyrä huipussaan.

Kesätyöt on olleet just jees, ekat kolme päivä otettiin arskaa rannalla koko talliporukka.. Siinä menikin se kesä ja näide jälkeen ilmat onki olleet vähemmän kesä. Suurimmaksi osaksi oon mennyt Musella, joka on ruvennut toimimaan munkin alla ihan kivasti. Tosin tänään taas pohkeet oli ihan hukassa vaikka mulla oli kokeilussa mun ekat kannuksetkin jotka Penina toi mulle Finnderbystä.

Muse

Muse / © Roosa Löppönen

Muse / © Roosa Löppönen

Muse / © Roosa Löppönen

Ramses / © Roosa Löppönen

Ramses / © Roosa Löppönen


Nyt kävi näin.
Tämä on myös syy siihen että pistin just hetki sitten sähköpostia Salpauksen opinto-ohjaajalle ja saattaa olla jos hyvin käy, että jatkan loppu tutkinnon Koulutuskeskus Salpauksessa Asikkalassa.
Todennäköisesti en suorita nyt Hingunniemessä kesäTO:ta, vaikka en ihan heti vaihtaisikaan koulua.
Kävi miten kävi, alan vaihto tulee kuitenkin kyseeseen. En jatka ravipuolella edes Hingunniemessä, vaan vaihdan harrasteohjaajaan.

Maanantaina 10.6. lähdettiin Peninan ja neljän muun tallilaisen kanssa Viroon, Eckerön laivalla. Asuttiin Peninan valmentajan Marika Vunderin kartanossa ja tultiin laivalla takaisin viikon päästä sunnuntaina. Reissu oli tosi jees, vaikka kaikki ei mennyt ihan kohilleen kun auto keitti yli, lämmintä vettä ei tullut koko kartanossa ja säätkin olisi voineet olla vähän paremmat. Ratsastettiin valmennuksissa, ite kävin kahdella tunnilla ja oli kyllä rahan arvoiset Marikan tunnit. Ensimmäinen tunti oli vähän räpeltämistä, toinen jo astetta parempi. Menin molemmat Ounce of Gold nimisellä torinhevosruunalla joka oli kyllä ihan mukava peli.

Muuten vain shoppailtiin, syötiin ja nukuttiin.Ostin t-paidan, Vansin ruskean hupparin ja sukkia.. Penina osti mulle älyttömän hienon kaulakorun vanhan tilalle.



Unzi / © Roosa Löppönen

Unzi / © Roosa Löppönen

6. toukokuuta 2013

Viikko Palomaan ponitallilla

Viikkoon mahtu stressiä jalostuksen portfoliosta, kanista, harjoitusravien laukkalähdöstä ja vielä ihan loppuun Ainon starttaus raveissa, mutta muuten oli huippu viikko!

No siis edelleenkään kaksi tärkeää henkilöä mun jalostuksen portfoliosta ei ole vastannut, joten teen nyt sen ilman heitä, näkyy numerossa mutta voivoi.
Mun ainut jäljellä oleva kani tarvitsisi uuden kodin kesäkuun puoleen väliin mennessä.
Harjoitusravien laukkalähtöön on nyt lähtemässä opettajan mukaan kolme ihmistä samalla hevosella. Täytyy mennä vikisemään opettajalle taas ja järkkää jotenkin 6 oppilasta lähtöön ja ottaa karsittujen oppilaiden vinkumiset niskaan.
3,5 päivän päästä Aino vissiin olisi lähdössä raveihin ja tällee sopivan ajoissa mua kysyttiin sinne. Sanoin töykeästi että en lähde, kun kerran neljässä kuukaudessa pääsen käymään kotona.

Mutta siihen positiiviseen puoleen, tiistaina tulin tänne Hämeenkoskelle, heti oli vappubibbalot yhden tallilaisen luona, syötiin, pelattiin aliasta ja singstaria.


Suurimmaks osaks muuten siivosin karsinoita ja ratsastin. Ja opin enemmän kuin Hinkulassa puolessa vuodessa. En oo varma pysyinkö ihan ees messissä, mut muistaakseni olin seitsemällä Peninan tunnilla Ramseksella, Musella, Tessalla ja Akrolla. Sen lisäksi käytiin maastossa ja mulla oli Tessa ja yhtenä päivänä menin itsenäisesti Ramseksella.
Tunnit meni niin ja näin, välillä paremmin ja välillä ei niin hyvin, mutta joka kerta saatiin ehkä jotai hyvin tehtyä.

Muse
Ramses
Ramses

Oon miettinyt jo mun lempparia Musen ja Ramseksen väliltä, mut kyllä mä jälkimmäiseen kallistun..

Keskiviikkona esteharjoituskisat joissa olin polleena liputtamassa - esteraipalla. :D Oli villit menot, neljä tippui!


Sunnuntaina oli show-näyttely Urjalassa. Meiltä lähti kaksi ponia samaan kehään, shettistamma Lotta ja eestinponitamma Nanna, mä esitin Nannan. Lotal meni hyvin, bis-kehässä kolmanneksi! Nanna palkittiin 36 pisteellä ja 2 palkinto.

Nanna

Nanna

10. huhtikuuta 2013

Ensi esittelyssä Ramses

Ramzess on latviasta kotoisin oleva pieni puoliveriruuna ja herra on puoliksi Peninan omistuksessa.


Aattelin saavani uusiksi Musen, mutta toisena päivänä meninkin sitten Ramseksella. Erehdyin eka luulemaan tyyppiä poniksi koska se oli yllättävän pieni kun katsoo meidän koulun puokkeja. :D
Ramsekselle tuli koulusatula, suitset apple mouth kolmipalalla ja jänne- ja hivutussuojat.

Otettiin taas alkuun vaan käynnit, Penina vähän ohjeisti ja kertoi Ramseksesta. Ruuna oli Museen verrattuna selkeesti energisempi. Käynti oli jotenkin hassun pientä ja kevyttä.

Tehtiin ihan vaan siirtymisiä ja kokoamista, yritettiin saada yhteispeli toimimaan. Vaikka mun ei tarvinnut koko tuntia enää miettiä istunnan säilyttämistä, jotenkin tuntui silti menevän vähän nihkeemmin kuin Musen kanssa. Osasyy voi olla siinä että tunnilla ainakin olis pitänyt käyttää paljon keskikehon voimaa ja mulla on se kaikista heikointa mun kropassa. Jossain vaiheessa yritin tajuamattani vääntyä niin että pääsisin kokoamaan hevosta kylkilihaksilla, jotka on mun voimakkaimmat keskikropan lihakset, mutta tajusin lopettaa sen heti siihen.

Alotettiin pohkeenväistöllä, se saatiin sujumaan joten kuten. En kyllä itse ollu lähelläkään tyytyväinen, en uskaltanut antaa apuja niin voimakkaasti mitä koulun hevosilla. Tosin oon tyytyväinen siinä määrin koska Penina pyysi multa niin montaa muutakin asiaa samaan aikaan.
Jatkettiin niin että otettiin jalustimet pois ja siinä meitsi vähä rupes jännittää. Ensinnäki en halunnu tippua astetta kurasempaan kenttään ja toiseksi ilman jalustimia meno ei oo mun vahvuus varsinkaan ympyrällä. :D
Mut no sehä meni yllättävän hyvin, kun tajusin pitää selän suorana ja rentoutua ni en mä ollut kun kerran lähellä tippumista. Joskin tehtävä ei mennyt ihan niin hyvin. Piti käyttää sitä keskikroppaa niin eihän siitä tullut mitään kun ei ole  vielä mitään lihaksia mitä käyttää. Turhautti kun yritin parhaani ja poni vain kiihdytti kun oli tarkoitus hidastaa koska en saanut vatsalihaksia kunnolla käyttöön.
Yritin siinä samalla ratsastaa pyöreeksi ruunaa, mutta ei sekään oikeen onnistunu, kun oma keskittyminen meni istuntaan.

Kyllä mä ihan tykkäsin Ramseksesta, tyyppi teki töitä reippaasti ja mielellään sekä oli suht yhteistyöhaluinen ja totteli hyvin. Ei kiukutellut hoitotoimenpiteissäkään.

Korjattavaa: Pitäis ehkä oppia tekemään useampaa asiaa samaan aikaan, lopettaa jännittäminen ja keskittyä omaan ratsastukseen.

Tyytyväisyys: Alust lähtien tajusin ihan itse pitää kädet melkein kokoajan oikealla paikalla! Molemmat kevennykset sujui ja osasin ne vaihtaa suht pian kun Penina mainitsi väärästä kevennyksestä.

Sori lyhyehkö teksi, unohdin silmälasit koululle niin kirjottaminen ei tee silmille hyvää.