Näytetään tekstit, joissa on tunniste hämeenkoski. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste hämeenkoski. Näytä kaikki tekstit

17. kesäkuuta 2013

Kesätyöt + Viro

Joko mun järkkäri hajos totaalisesti, tai vaan sen usb-johto. Miten vaan, vitutuskäyrä huipussaan.

Kesätyöt on olleet just jees, ekat kolme päivä otettiin arskaa rannalla koko talliporukka.. Siinä menikin se kesä ja näide jälkeen ilmat onki olleet vähemmän kesä. Suurimmaksi osaksi oon mennyt Musella, joka on ruvennut toimimaan munkin alla ihan kivasti. Tosin tänään taas pohkeet oli ihan hukassa vaikka mulla oli kokeilussa mun ekat kannuksetkin jotka Penina toi mulle Finnderbystä.

Muse

Muse / © Roosa Löppönen

Muse / © Roosa Löppönen

Muse / © Roosa Löppönen

Ramses / © Roosa Löppönen

Ramses / © Roosa Löppönen


Nyt kävi näin.
Tämä on myös syy siihen että pistin just hetki sitten sähköpostia Salpauksen opinto-ohjaajalle ja saattaa olla jos hyvin käy, että jatkan loppu tutkinnon Koulutuskeskus Salpauksessa Asikkalassa.
Todennäköisesti en suorita nyt Hingunniemessä kesäTO:ta, vaikka en ihan heti vaihtaisikaan koulua.
Kävi miten kävi, alan vaihto tulee kuitenkin kyseeseen. En jatka ravipuolella edes Hingunniemessä, vaan vaihdan harrasteohjaajaan.

Maanantaina 10.6. lähdettiin Peninan ja neljän muun tallilaisen kanssa Viroon, Eckerön laivalla. Asuttiin Peninan valmentajan Marika Vunderin kartanossa ja tultiin laivalla takaisin viikon päästä sunnuntaina. Reissu oli tosi jees, vaikka kaikki ei mennyt ihan kohilleen kun auto keitti yli, lämmintä vettä ei tullut koko kartanossa ja säätkin olisi voineet olla vähän paremmat. Ratsastettiin valmennuksissa, ite kävin kahdella tunnilla ja oli kyllä rahan arvoiset Marikan tunnit. Ensimmäinen tunti oli vähän räpeltämistä, toinen jo astetta parempi. Menin molemmat Ounce of Gold nimisellä torinhevosruunalla joka oli kyllä ihan mukava peli.

Muuten vain shoppailtiin, syötiin ja nukuttiin.Ostin t-paidan, Vansin ruskean hupparin ja sukkia.. Penina osti mulle älyttömän hienon kaulakorun vanhan tilalle.



Unzi / © Roosa Löppönen

Unzi / © Roosa Löppönen

6. toukokuuta 2013

Viikko Palomaan ponitallilla

Viikkoon mahtu stressiä jalostuksen portfoliosta, kanista, harjoitusravien laukkalähdöstä ja vielä ihan loppuun Ainon starttaus raveissa, mutta muuten oli huippu viikko!

No siis edelleenkään kaksi tärkeää henkilöä mun jalostuksen portfoliosta ei ole vastannut, joten teen nyt sen ilman heitä, näkyy numerossa mutta voivoi.
Mun ainut jäljellä oleva kani tarvitsisi uuden kodin kesäkuun puoleen väliin mennessä.
Harjoitusravien laukkalähtöön on nyt lähtemässä opettajan mukaan kolme ihmistä samalla hevosella. Täytyy mennä vikisemään opettajalle taas ja järkkää jotenkin 6 oppilasta lähtöön ja ottaa karsittujen oppilaiden vinkumiset niskaan.
3,5 päivän päästä Aino vissiin olisi lähdössä raveihin ja tällee sopivan ajoissa mua kysyttiin sinne. Sanoin töykeästi että en lähde, kun kerran neljässä kuukaudessa pääsen käymään kotona.

Mutta siihen positiiviseen puoleen, tiistaina tulin tänne Hämeenkoskelle, heti oli vappubibbalot yhden tallilaisen luona, syötiin, pelattiin aliasta ja singstaria.


Suurimmaks osaks muuten siivosin karsinoita ja ratsastin. Ja opin enemmän kuin Hinkulassa puolessa vuodessa. En oo varma pysyinkö ihan ees messissä, mut muistaakseni olin seitsemällä Peninan tunnilla Ramseksella, Musella, Tessalla ja Akrolla. Sen lisäksi käytiin maastossa ja mulla oli Tessa ja yhtenä päivänä menin itsenäisesti Ramseksella.
Tunnit meni niin ja näin, välillä paremmin ja välillä ei niin hyvin, mutta joka kerta saatiin ehkä jotai hyvin tehtyä.

Muse
Ramses
Ramses

Oon miettinyt jo mun lempparia Musen ja Ramseksen väliltä, mut kyllä mä jälkimmäiseen kallistun..

Keskiviikkona esteharjoituskisat joissa olin polleena liputtamassa - esteraipalla. :D Oli villit menot, neljä tippui!


Sunnuntaina oli show-näyttely Urjalassa. Meiltä lähti kaksi ponia samaan kehään, shettistamma Lotta ja eestinponitamma Nanna, mä esitin Nannan. Lotal meni hyvin, bis-kehässä kolmanneksi! Nanna palkittiin 36 pisteellä ja 2 palkinto.

Nanna

Nanna

8. huhtikuuta 2013

Tampereen hevosmessut + kesätyöpaikan tsekkaus

Tämä oli vielä hetki sitten ylpeä 100 lukijan blogi ja nyt piru vie se on 101 eikä enää nätti tasaluku! :D

--

Joo-o, melkosen tekemisen painoinen ja rankka viikonloppu, mut nyt sai palaa arkeen taas. Nyt on teilläki hetkeks lukemista kun luonnoksissa on 5 uutta päivitystä ja tästäkin päivityksestä mun piti tehdä kaksiosainen, mutta päätin kirjottaa kaiken tähän ettei nyt ihan hurjaks heittäydytä tekstien kanssa tai jotakin..

 
Tampereen hevosmessuille lähdettiin koululaisten kanssa, listalla oli karkeasti sanottuna puolet koululaisista ja loppujen lopuksi meitä oli jotakin 15 kappaletta bussissa, joka oli jo noloa. Heräsin 4:15 ja suihkun kautta menin bussiin. Puolet matkasta kaikki nukkui ja puolet onnistuttiin olee hereil. Meidän luokkalaisia + yksi ohjaajaopiskelija oltiin bussin takapenkillä ja loppumatka meni vilkutellessa ohittaville autoille, sellanen 9/10 ihmisestä vilkutti jopa takaisin. Vaajakoskella muistaakseni pysähdyttiin tauolle.
Kaikki sai ilmaisliput ja saatiin vielä 10 euroo ruokarahaakin, jolla mä kyllä ostin sukat..

Alkuun pyörin hetken luokkalaisten kanssa, mut sitten eksyin ihmisten sekaan tutkii messujen antimia. Mielettömästi oli tavaraa ja jotkut jopa suht edullistakin. Ihmisiä oli ainakin 3 kertaa enemmän kuin Horse Fairissa, oli vaikeeta hengittää, oli vaikeeta kulkea ja oon kiitollinen että jouduin vaan kerran jonottaa pukukoppiin.
Munhan piti mennä jokaiseen mahdolliseen ohjelmaan kuuntelemaan, mutta loppujen lopuksi vain katselin tavaraa sekä pyörin siellä ja täällä ja näin muutamia ihmisiä. En ottanut kuin muutaman huonon kuvankaan koko viikonlopusta.

Ostin Kotimäki Börjesistä kisahousut jotka sain 15 euroa halvemmalla kuin olisin tilaamalla saanut. Naisten housut, mutta matalan vyötärön kanssa tuntui ihan samalta kuin mun muutkin housut. Jostain toisesta kojusta löysin kahdet KL-sukat ja pitkähihaisen. Tuo pitkähihainen oli vähän extempore-ostos, mutta mulla ei oikeestaan ole tuollaisia lämpimämpiä paitoja joten ihan jees. Olin ajatellut että tuhlaan max. 110 euroa ja meni 120 euroa joka koulun lahjottaman kymmenen euron takia oliki iha jees.

Domino -ratsastushousut, 46,5e

Kingslandin pitkähihanen, 50e


Kingslandin ratsastussukat, 14,95e & 10e
Pyörin leluaasin sekä lipun (hox. blogi täällä) kanssa suurimmaksi osaksi ja loput ajasta yksin ja kävin kattomassa muutamia muitakin bloggaajia.


Palomaan ponitallille suuntasin iltapäivällä Peninan kyydillä, matkassa oltiin jotakin 2 tuntia? Käytiin siinä välillä syömässä urheilijamaisesti Hesellä. Hämeenkoskella kateltiin vähän paikkoja, vaihdoin vaatteet ja lähin melkein heti ratsastamaan yhdellä tallin ponilla. Seuraavana päivänä ratsastin toisella hevosella taas, mutta näistä enemmän tekstiä tulee myöhemmin. Ruokittiin hevoset ja käveltiin yhden Peninan valmennettavan kanssa heille, samaisessa paikassa olis tarkoitus nukkua kesällä sitten. Söin vähän ja join kahvia ja meninki petiin jo kymmenen jälkeen.


Sunnuntaina heräsin kuudelta automaattisesti.. Lagasin siinä sitten 3 tuntia ku lähettiin Peninan ja kahden valmennettavan kanssa kirpputorille. Myymisten osalta oli hieman köyhä retki. :D Iltapäivällä Penina piti toisen tunnin mulle ja viideltä lähti mun juna takaisin Koovedelle. Junamatka meni yllättävän nopeesti vaikka en pahemmin edes nukkunut eikä ollut läppäriäkään mukana ja siksipä tääkin päivitys tulee vasta nytten.

Oli kyllä mielettömän kiva viikonloppu, kiitos Peninalle ja Hinkulalle joka kustansi kuljetuksen Tampereelle. Ens vuonna uusiksi. (: