5. helmikuuta 2013

Jakso 3

Nyt kun luokkalaiset tuli takas ni suunniteltii uusiks mun lukkari;


Hiihtolomalla meitsi vissiinkin menee Turkuun vanhempien luon, käyn ottamas toisen tatuoinnin Espoossa ja Helsingis heppailemas kaverilla. Voi kans olla et meen Tampereelle kattoo yht nettituttua.

HeC pitäis mennä kokeilee Hinkulas heinäkuun loppupuolel pidettävis kisois, hevonen on vaa viel vähä mietinnän alla. Oon harkinnu Asterixia ku se on menny meitsin kans koulutunneil mun mielestä parhaiten, mut Tiikeriki vois olla jees.
Maaliskuust heinäkuuhu oiski sit aikaa harjotella, niin että ratsastaminen -kurssilla tunti viikossa ja tunti Outin kanssa. Täl hetkel en voi enempää panostaa ratsastukseen ku pitää säästää autokoulun laskuihi, mut eiköhän noi riitä kuitenki nyt.
Löysin halvalla jo kisahousutkin! Mulla ei virallista kisatakkia oo, mutta on siihen käyttöön hyvin soveltuva puvun takki ja täytyy kattoo jos sisko suostuis ompelijana sitä tuunaa vähän ku nykyää se on koon liian iso.

Täl hetkel oon päikässä, tää päikkä on ollu jotenki tosi plääh. Ilmat on ollu perseest ja hepat on jotenki ärsyttäviä. Vallu on lähtenyt kaks kertaa irti kun ollut kiire heinäkasalle ja toisel kerral pelästy traktoria. Fago lähti riimunaru riimussa kiinni ohjuksena heinäkasaan ja se on ruvennu vatkaa päätä mun päätä vasten ku taluttelen sitä lavan vierestä. Esko on meinannu syödä mut. Maikki on uittanu mua lumessa ku pelästy traktoria ja meinas jyrätä ja lumipenkka oli ainut mihi pysty väistää. Make on ainakin mulla aina tullu tosi nätisti sisäl ja ulos, mut nykyää se kaahottaa. Ei päättömästi, mut ärsyttävästi. Koulun uusin hevonen, Pamela, on purru mua kaks kertaa käsivarresta ku oon pistäny sille loimen etuklipsejä kii ja kun sitä ei saa pistää ees kiinni mihinkää.
On tuullu ja satanu lunta. Paalit on jäässä. Nyt onneks ei oo yöhevosia, ku kaks ravitallil, ni pääsee vähä loogisemmin tekee talleja. Veltsuki oli pienessä ähkys sunnuntaina ja heti maanantaina oli kahella tunnilla.
En myöskää oo jaksanu lähtee matikan tunneil tänää ja eilen, vaik ois tallitöiltä ollu aikaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti