10. maaliskuuta 2013

Helsinki Horse Fair

Helsinki Horse Fair osu sopivasti mun loman loppuun ja ensin mä olin menossa molempina päivinä (lauantai ja sunnuntaina). Pari muuttujaa tuli ja olin menossa vaan sunnuntaina ja sitten vaan lauantaina. Nyt kuitenkin järkevintä oli mennä vaan lauantaina, sunnuntai aamulla sain iskältä kyydin kotiin asti ja mun tavaramäärän takia se oli fiksuin veto.


Lähin kaverilta Espoosta bussilla ja junalla Pasilaan lauantai aamulla ja löysin kännykän upean navigaattorin takia messukeskukseen suoraan.
Opiskelijoille yksi päivä oli 10 euroa enkä kyllä koko kympillä ihan nauttinut päivästä. Ensinnäkin puoli intoa katosi kun unohdin molemmat kamerat (järkkäri ja videokamera) kotiin enkä saanut siis mitään kuvia koko päivästä, anteeksi siitä. Toinen oli se etten ollut ketään kaveria onnistunut saamaan mun seuraksi. Yleensä nautin useimmiten yksin shoppailuista ja muusta, mutta nyt olisi ollut kiva joku frendi jonka oisin kyllästyttänyt kuoliaaksi mun heppajutuilla.
Mukava päänsärkykin oli koko päivän, en sen takia oikeen pystynyt keskittymään ohjelmiin. Mulla oli aika selvää mitkä ohjelmat haluun kattoa.
Sunnuntaina olisin halunnut mieluummin mennä ja katsomaan mm Marko Björsin kouluratsastusdemoa ja Sanna Mäki-Tuurin ratsuhevosen hankintaa, mutta ehkä ensi vuonna sitten.

Menin katsomaan ensin ratsastuspilates-näytöstä, josta siirryin shoppailemaan. En kattonut ollenkaan hevostavaroita, mutta ratsastajillekkin oli tosi paljon erityisesti vaatteita. Takit olivat aika hyvillä tarjouksilla, hupparit normi hintaisia. Jalkineita ja kypäriä en edes katsonut kun kukkaro oli mitä oli ja molemmat löytyy ihan uutena. Hanskoja oli kans tuutin täydelt.
 Hienoja hevosia oli paljon ja muutama semmonenki rotu mistä en ikinä aikasemmin ollut ees kuullut. Oli myös kivaa että poneja oli tarhoissa keskellä shoppailualuetta ja isommatkin hevoset oli karsinoineen niin että niitä pääsi kattomaan.

Kävin myös katsomassa ohjelmat;
Valloittavia valjakoita Ben Simonsen 
Esteratsu, tukkityöläinen, valjakkohevonen - moniosaaja suomenhevonen! Suomenratsut Oy 

Ja kuuntelemassa ohjelmat;
Hevossairaalan eläinlääkäri Tytti Niemelä: ontuminen ja selkäongelmat 
Eläinfysioterapeutti MSc Heli Hyytiäinen: selkäongelmat ja fysioterapia 
Hevosen hoito, ratsastus ja kilpailuihin valmistautuminen, Marko Björs

Mun piti näiden ohjelmien välissä kattella muitakin ohjelmia, mutta loppujen lopuksi se meni vain lagaamiseksi ja kojujen katseluun..
Kävin mä kattomassa kun tulevan kesätyöpaikan pomo Penina (hox! Peninan blogi) veteli ratsastussimulaattorissa. Oli pelottavaa ja annoin itestäni ihan tyhmän kuvan, muttaa. :D

Shoppailin vahingossa liikaa. Jos olisin ensin löytänyt alla olevan takin, en olis kajonnutkaan muuhun koska takki maksoi 40 euroa, mutta sen sijaan ostin sitten myös kahdet hanskat ja raipan..

Mountain Horse -talvihanskat, 10e
Kouluraippa, 15e
Kingslandin takki, 40e
Roecklin hanskat, 30e

Sekä ostin jotain luomukarkkeja hevosille sekä osallistuin arpajaisiin joista voitin hevoskalenterin. :D


2 kommenttia

  1. Mua oikein harmittaa kun en päässyt messuille. Siellä olisi ollut Ahaltekori Dargan ;)

    VastaaPoista
  2. kaveri oli lusitano-orinsa kanssa tuolla :)

    VastaaPoista