21. joulukuuta 2012

Vuodet 2012 ja 2013

LUUKKU 21

2012

Oon enemmän ku tyytyväinen. Olin kesätöissä, hevostelin paljon, alotin koulun, alotin autokoulun, tapasin uusia upeita ihmisiä, olin leikkauksessa ja suoritin kengityksen peruskurssin.

Meillä loppu eilen toinen ekan vuoden jaksoista ja vielä puuttuu joitakin numeroita.

Jakso 1
Ruokintateoria, koe 2½, arvosana 3
Varuste, koe 2½, valmistettu nahkainen ketjuriimunnaru 2+, arvosana 2
Terve hevonen, koe 1½, arvosana 2
Raviteoria, koe 2, arvosana 2
Ratsastaminen, arvosana 1
Traktorin ajo, arvosana 2
Jätehuolto, arvosana 3
Puuttuu vielä tallikäytänteet arvosana.


Jakso 2
Kengitys, arvosana 3
Kavioteoria, eka koe 3-, toka koe 2+, arvosana 2
Ratsastaminen, arvosana 2
Varustehuolto, entisen oppilaan keskeneräisen nahkariimun jatkaminen 3-, arvosana 3
Ruokinta, koe 3-, arvosana 3
Ravi, arvosana 2
Tallin tekniset työt, arvosana
Ratsuhevosen hoito ja ratsastuksen teoria, koe ei tiedos viel numeroa, arvosana 3

Muita arvosanoja puuttuu sitte vielä anatomiasta ja eläinlääkinnästä, näistä oli kokeetkin ja eläinlääkinnän koe on mulla vielä tekemättäki.


Oon tosi tyytyväinen kyllä, varsinkin muutamiin numeroihin koska loppuvuoden jaksaminen ei oo ollu huippuluokkaa. Kavioteorian kakkonen harmittaa, mut oon ilone et ratsastamine nousi. Ruokinnasta oon tosi pettynyt ja ihmeissäni jos kolmosta ei tule.

Ensi jakso alkaa 7.1. ja sillon on pelkkiä attoaineita.. Suurinosaha meidän luokalta on 3 viikkoa tollon työssäoppimassa, mutta minä + muutama muu vanhempi jäädää koululle ku suoritetaa hyväkslukujen takia nopeammin ku muut. Mähä en suorita ku yhen jakson nopeemmin, eli multa puuttuu kolmosvuoden viiminen jakso.


Koulun joulujuhla oli ihan jees, kakkosluokkalaiset laulo joululaulun, muutaman itsesanoittaman biisin päikkäämisestä johon oltiin tehty videokin. Eriksee sekä ravi- että hpt-puoli oli tehny videot omiin aloihinsa liittyen ja lopuks oli vielä video jossa oli kuvia Hingunniemen talvesta ja yhteislaulu. Sitte oli luokanvalvojien tunnit, joissa meillä tosin meni 10 minuuttia kun jaettiin arvioinnit. Oli vielä kahvitus, kinkkupiirakkaa, suklaata ja joulutorttuja.

Joulun mä vietän isän luona siskon kera, mennään ehkä käymään mummolassa, en tiiä kyl yhtää mitä iskä on suunnitellu. Et kohta kutsuu pitkäst aikaa 7 tunnin junamatka.. 26. päivä lähdetään Japaniin ja 4. päivä tullaan sieltä takasin. Seuraavan viikonlopun siitä oon sitten vissiinki äidin luona ja pitääki taas sitte palata Hinkulaa.

2013

Uudenvuoden lupauksien ohella on mulla muutakin mitä oon miettinyt vuodelle 2013.

Hevostelu varusteista olis ostoslistalla;
- toppahousut
- talviratsastushanskat
- talviajohanskat
- kypärään niska/korvalämmike
- ajolasit
- ratsastushousut
- jos vastaan tulee sopivat ja halvat ratsastussaappaat niin nekin
- kouluraippa
Lisäksi ollaan jossain vaiheessa tilaamassa luokan kanssa talvitakit.

Muita asioita mitä tahtoisin tehdä, olisi uusia Vermon kansainväliset poninäyttelyt, ehkäpä jopa esittäjän roolissa. Haluaisin valmistaa jossain välissä Pänkille nahkariimun. Haluan uskaltautua tän kroppani kanssa uimarannalle. Saada mahdollisimman monta kolmosta kursseista. Ja mitäköhän vielä.

Blogin osalta vuosi 2013 tulee toivottavasti olemaan tosi hevospainotteine nii omie opiskeluide merkeis ku yritän myös käydä mahdollisimma monis hevostapahtumis. Täytyy kuitenki maksella joka kuukausi autokoulun laskuja, jote voi olla että en ihan kaikkialle kykene lähtee.
Sellane idea kuitenki olis, et yrittäisin käydä tutustumassa viiden suositun bloggaajan hevosteluissa ja kirjottaisin niistä sitten omasta näkökulmasta päivityksen, kuvineen ja videoineen. Jos siis tiedätte jotai sopivia bloggaajia ni kertokaa mulle, etusijalla ois mahdollisimman lähellä Pohjois-Savoa, mut kuljen myös Etelä-Suomessa että ei tää oo niin tarkka rajotus.

2 kommenttia